Список літературних творів за навчальною програмою 8 кл.
****************************************************************
24.05.2021.УКРАЇНСЬКА МОВА
Узагальнення та систематизація вивченого про службові частини мови та вигук.
Контрольна робота з теми "Службові частини мови. Вигук".
https://docs.google.com/forms/d/1D7zI3tHRKIqSUeZEE39QcuSn2vC5VfDO2dyfbrcDMTo/edit
*************************************************************************************
20.05.2021р. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
Контрольна робота з теми "Ми - українці" (творчість О.Ольжича, О.Теліги, О.Гавроша, А.Малишка)
https://docs.google.com/forms/d/1sl0l1KCdk-etd1lT8fMF683R3K1czzUWLHhchAvq_Vg/edit
Література рідного краю. Сидір Воробкевич. "Турецькі бранці". Прочитати за покликанням: https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=5141
Сторінки життя і творчості Сидора Воробкевича: https://litgazeta.com.ua/biohrafiya-korotko/vorobkevich-sidir-ivanovich-biografia/**********************************************************************
17.05.2021р.УКРАЇНСЬКА МОВА
Узагальнення та систематизація вивченого про службові частини мови та вигук.
Завдання: §§ 35-39 (повтор.), впр.557 (письмово). Підготуватися до КР з теми "Службові частини мови. Вигук".
*******************************************************************
14.05.2021.УКРАЇНСЬКА МОВА
Вигук як особлива частина мови. Написання вигуків.
Завдання: § 39 (повтор.), впр.556 (письм.), підготуватися до КР з теми "Службові частини мови. Вигук".
************************************************************************
13.05.2021. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
О.Гаврош "Неймовірні пригоди Івана Сили".
Завдання на пару: переглянути відеопрезентацію; опрацювати завдання за підручником (с.277-278); виконати тест.
Тестове завдання: https://docs.google.com/forms/d/1gDrqzOpec3duHeqb-MKjbwgoagl-EiWgu_I5gBa54P0/edit
Домашнє завдання: А.Малишко. Поезії "Пісня про рушник", "Чому, сказати, й сам не знаю...", "Вчителька" (прочитати на с.279-282); усно виконати завдання для самоперевірки (с.282-283); підготуватися до КР з теми "Ми - українці" (творчість О.Ольжича, О.Теліги, О.Гавроша, А.Малишка, с.247-283)
*************************************************************
07.05.2021.УКРАЇНСЬКА МОВА
Вигук як особлива частина мови
Завдання: опрацювати § 39, переглянути відеопрезентацію; впр.549 (усно), впр.552 (письм.)
********************************************
06.05.2021. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
Олена Теліга. Поезії "Сучасникам", "Радість". Моральний заповіт нащадкам.
Завдання: після опрацювання відеоуроку та прочитання поезій у підручнику О.Теліги та О.Ольжича виконати тестове завдання:https://docs.google.com/forms/d/1SQOLoBlCPexIDKOCreHXUmG9aTqAThuiuYO6T8Y9Ueo/edit
Домашня робота: прочитати твір О.Гавроша "Неймовірні пригоди Івана Сили" (стор.254-277)
*************************************************
29.04.2021. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
Олег Ольжич. Сторінки життєпису. Поезії "Господь багатий нас благословив", "Захочеш - і будеш..."
Завдання на 2-й урок пари: написати літературний паспорт однієї з аналізованих поезій за зразком: 1)літературний рід; 2)жанр; 3)тема; 4) ідея; 5) вид лірики; 6)художні засоби (мінімум 8): епітет, порівняння, метафора, анафора, інверсія, антитеза, асонанс, алітерація. Визначення художніх засобів - на форзаці вашого підручника. Виконане завдання відправити на перевірку до кінця пари, до 12.45. 29.04.2021р.
Домашнє завдання: 1) вивчити одну поезію напам'ять; 2) опрацювати (усно) завдання на с.249; 3)ознайомитися із сторінками життєвого шляху та поезіями Олени Теліги (с.250-253); підготуватися до ср за творчістю Олега Ольжича та Олени Теліги.
********************************************************************************************
22.04.2021. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
Контрольна робота з теми "Ти знаєш, що ти - людина?"
https://docs.google.com/forms/d/1Sl7qOJi3qEmOv-B0hVOlXEpqhdEwASjfI80lD7JpwQY/edit
Домашнє завдання: О.Ольжич. Поезії (прочитати та опрацювати запитання на стор.247-249)
Написання часток разом, окремо, через дефіс
Частка як службова частина мови.
*************************************************************
*************************************************************************
19.04.2021 УКРАЇНСЬКА МОВА
Розряди сполучників за значенням
Тестове завдання (2-й урок пари) за покликанням:
https://docs.google.com/forms/d/1qiEBHFpBjo2sDYebqRKON-iu1XzhiAw3hRSr3IkEJps/edit
Домашнє завдання:§ 36 (с.221, 222), впр.493 (усно), впр.495 (письм.).
******************************************************************
16.04.2021 УКРАЇНСЬКА МОВА
Сполучник як службова частина мови. Види за будовою
15.04.2021. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
Л.Пономаренко "Гер переможений"
ЗАПИТАЛЬНИК (за змістом новели «Гер переможений»)
1) Коли
відбуваються події, описані у творі?
2) Яку тяжку
роботу виконували полонені німці?
3) Чим займався
Фрідріх, коли вже не міг працювати?
4) Що зробили
діти, побачивши скопану грядку?
5) Що приносили
жінки полоненим?
6) Чим хизувався
Фрідріх?
7) Коли і чому
німець припинив саджати грядку?
8) Яка трагічна
подія сталася з німцем? Де його поховали?
9) Що привернуло
увагу оповідача, коли вона сиділа на вікні у новому будинку?
10) Чому дівчинка
не зірвала квітку?
11) Якою подією
завершується твір?
12) Які
найважливіші деталі новели?
Домашнє завдання: дописати літературний паспорт новели; підготуватися до КР з теми "Ти знаєш, що ти - людина?" (с.183-247).
ДИКТАНТ-КОМЕНТАР (продовження першого уроку пари)
Завдання: переписати речення, підкреслити прийменинки, 3-є речення- повний синтаксичний розбір, у якому підкреслити усі члени речення, надписати частини мови, описати речення; фотокопію виконаного завдання - у вайбер у кінці пари.
1.З прадавніх часів селяни селитися вздовж берегів Дністра.2.Тече вода із-за гаю та попід горою.3.Край дороги розквітають червоні, рожеві, білі духмяні мальви.
ТЕСТОВЕ ЗАВДАННЯ (2-й урок) за покликанням
https://docs.google.com/forms/d/1g4gdhXyWGot4Uv5k-DYFBGaSHwkR1BK2Qd9Pv6-jvFA/edit
ПОКЛИКАННЯ НА ТЕСТОВЕ ЗАВДАННЯ:
https://docs.google.com/forms/d/1esOreP9JQjsUuFy92G_EY_tC7XaKmTlmqgj1Tbt2lGg/edit
ДОПИСАТИ ВПРАВУ
Вправа «ПІРАМІДА» до повісті-казки
Алгоритм дій
Ім’я героя |
Софійка. |
2 cлова-опис героя |
Цілесапрямована дівчинка. |
3 слова- опис місця події |
Вишнопіль, Половинчик, Відьмин. |
4 слова – опис проблеми |
Розкриття таємниці роду Кулаківських. |
5 слів – опис події, яка відбувається з
героєм протягом сюжету |
Незвичайно таємничі коралі допомагають подорожувати. |
6 слів – опис події – преосмислення
проблеми |
Таємниця роду Кулаківських розкрита завдяки
старанням. |
7 слів – опис події, яка відбувається задля
розв’язання проблеми |
|
8 слів – опис розв’язання проблеми |
|
Домашнє завдання: Л.Пономаренко. "Гер переможений" (с.243-246, прочитати).
*****************************************************
05.04.2021р. УКРАЇНСЬКА МОВА
ЗАВДАННЯ на урок: 1)розшифрувати
анаграму (речення з відомого художнього твору); 2)записати це речення;
3)виписати з даного речення усі прийменники, комбінуючи літери. Кожен з
прийменників оцінюватиметься 1б., якщо більше, ніж 12, то робота
оцінюватиметься за формулою; 4)виконати повний синтаксичний розбір речення:
підкреслити головні та другорядні члени речення; описати речення, надписати над
словами частини мови. Фотокопію виконаної роботи разом з домашньою відправити
до кінця пари у вайбер – до 10.05.
АНАГРАМА
Ковісаш й Сойіфіц сяловда притизунипи
ттяпрокля оудр Куківлакихсь.
Домашнє завдання:§ 35 (с.212), впр.468 (письм.)
Завдання на урок: 1) переглянути відеопрезентацію твору (повторно за потреби); 2)заповнити таблицю, дописавши літературний паспорт; 3)виконане завдання: фотокопію літ.паспорта - відправити у вайбер у до кінця пари (до 12.45).
М.
Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських»
Літературний паспорт
Літературний
рід |
|
Жанр |
|
Тема |
|
Ідея |
|
Головні герої |
|
Проблематика |
|
Композиція:
експозиція |
|
зав’язка |
|
кульмінація |
|
розв’язка |
|
Реальне
у творі: |
|
Казкове
у творі: |
|
**********************************************************************************************
29.03.2021р.УКРАЇНСЬКА МОВА
Контрольна робота:
https://naurok.com.ua/test/kontrolna-robota-prislivnik-yak-chastina-movi-845723.html
***************************************************************************************************.
«Лебеді материнства». Літературний паспорт
Історія написання: вирісши без батька, поет особливе тепло й удячність відчував до матері, яка його виростила, уклавши в сина все найкраще.
Рік створення: написано в 1960-1963 рр., коли поет працював кореспондентом газети «Молодь Черкащини».
Напрям: модернізм (умовно). Течія: неоромантизм.
Збірка: «Тиша і грім».
Рід: лірика. Жанр: вірш (колискова пісня).
Вид лірики: інтимна.
Тема: материнська любов до сина; любов до Батьківщини.
Ідея: возвеличення відданої материнської любові та її вміння виховувати дитину відповідно до найвищих моральних і патріотичних критеріїв («Можна все на світі вибирати, сину, Вибрати не можна тільки Батьківщину»),
Мотиви: «материнська любов», «патріотизм», «вибір», «виховання», «казка дитинства».
Образи: людей: мати, син, друг, мавки чорноброві (диво-наречені); міфологічних істот: досада; природи: туман, лебеді, ніч, зорі, верби, тополі; предметів і явищ: колиска, хата, казка, тривоги, очі материнські, білява хата, Батьківщина, душа, прощання.
Символічні образи: казка (символ добра); лебеді (символ материнської любові, відданості, мрії); верби та тополі (символ Батьківщини); мати й Батьківщина (символ найдорожчого в людському житті).
Композиція: зображення казкового вечора — звернення матері до досади, щоб не приходила до сина, прохання до лебедів, зір прийти до сина — зображення химерного танцю півнів на стіні — повчання матері про життєвий вибір.
Система віршування: силабо-тонічна.
Віршовий розмір: 7-стопний хорей
Строфа: двовірш.
Римування: паралельне (аа 66).
Художні засоби виразності: алітерація, епітет, порівняння, метафора, символ, метонімія, антитеза, інверсія, риторичне звертання.
Уже перша збірка В. Симоненка «Тиша і грім» (1962 р.) полонила читачів змістовністю й простотою вислову, зрілістю думок і справжністю почуттів, по-молодечому завзятих. Вона засвідчила, що в літературу прийшов самобутній поет. Своєю творчістю він, як справедливо вважає Олесь Гончар, «став чистим, непідкупним сумлінням своїх ровесників», став лицарем, витязем нового етапу в українській поезії, а витязь — значить відважний, доблесний воїн, борець за правду життя й красу світу засобами слова. https://vasylsymonenko.org/tvory/lebedi-materynstva-analiz-tvoru-krytyka/
Домашнє завдання на 11.03.2021р.: дописати художні засоби (поезія "Лебеді материнства"); стор.209-211. Поезію "Ти знаєш, що ти людина" вивчити напам'ять; підготуватися до ср.