КОМПЕТЕНТНОСТІ. КРЕАТИВ

2024-2025 нр.

👉Біуроки- уроки майбутнього перейти


👉50  інтерактивних вправ і технік для здійснення формувального оцінювання перейти

👉Вебінар. Творчі завдання на уроках предметів філологічноо циклу перейти

 Види творчих завдань.
💡Меми
Мем – це одиниця культурної інформації, поширювана від однієї людини до іншої за допомогою імітації, навчання тощо. Може бути зображенням або відеозаписом гумористичного характеру.
👉Принципи мемів:
🔷 інформаційність; 
🔷 емоційність;
🔷 парадоксальність.
👉Види завдань:
🔶 створення мемів до правил;
🔶 створення мемів з проблематикою художнього твору;
🔶 складання діалогів за мемами;
🔶 заповнення пропусків у мемах;
🔶 створення мему за певною тематикою.
👉Цифрові інструменти для створення мемів:
🔷 iloveimg.com;
🔷 Canva;
🔷 imgur.com.
💡Меми під час уроків іноземних мов
👉Види завдань:
🔶 гра «Переклади мем»;
🔶 складання діалогів за мемом;
🔶 створити мем на тему;
🔶 заповнення пропусків у мемах.
💡Пісні за допомогою ШІ
👉Види завдань:
🔶 створення пісні про головного героя твору;
🔶 створення пісні до правила;
🔶 створення пісні з певною лексикою;
🔶 порівняння пісні ШІ та пісні, створеною людиною.
Важливо!
Часто ШІ ставить неправильно наголоси, але цей недолік можна обернути на перевагу, якщо проаналізувати мовний компонент пісні разом з учнями.
👉Цифровий інструмент для створення пісень:
🔷 https://suno.com/create
💡Ілюстрації до творів або тематики ситуативного спілкування
👉Види завдань:
🔶 ілюстрація до улюбленого фрагмента твору;
🔶 опис зображеного на малюнку (героїв, їх дії та емоції, місце);
🔶 написання детальних скриптів для створення зображення за допомогою ШІ.
💡Інсценування фрагментів твору або мовленнєвої ситуації
🔷 Дає можливість здобувачам освіти спробувати себе в певній ролі, наприклад, актора, режисера, автора сценарію.
🔷 Розвиток навички роботи в команді.
🔷 Альтернативні завдання для учнів, які мають перешкоди: озвучка ілюстрації, озвучка персонажів за відео.
💡Буктрейлери
Буктрейлер — це короткий ролик, який містить найяскравіші моменти книги, візуалізуючи її зміст.
Перевагою створення буктрейлерів є те, що учні не просто резюмують текст, обираючи найголовніші моменти, а й розвивають софт-навички та вміння працювати з цифровими ресурсами.
Більше про буктрейлери можна прочитати тут:
💡Створення гороскопів
👉Варіанти завдань:
🔶 відпрацювання майбутнього часу та умовних речень;
🔶 надання характеристики;
🔶 рольова гра "Астрологи";
🔶 гороскоп дня.
💡Сайт для створення gif

👉https://clipchamp.com/uk/gif-maker/
Джерело: https://www.facebook.com/groups/modernteachers/?multi_permalinks=543559858656275%2C542741392071455%2C542923082053286%2C542904335388494%2C542185995460328%2C542257778786483%2C541442622201332%2C540818075597120&notif_id=1732555480782352&notif_t=group_highlights&ref=notif

 

КОМПЕТЕНТНОСТІ. КОМПЕТЕНЦІЇ. ОСОБЛИВОСТІ. СКЛАДНИКИ.

 «Метою базової середньої освіти є розвиток природних здібностей, інтересів, обдаровань учнів, формування компетентностей, необхідних для їх соціалізації та громадянської активності, свідомого вибору подальшого життєвого шляху та самореалізації, продовження навчання на рівні профільної освіти або здобуття професії, виховання відповідального, шаноб-ливого ставлення до родини, суспільства, навколишнього природного середовища, національних та культурних цінностей українського народу» (Державному стандарті базової середньої освіти (2019 ))

КОМПЕТЕНТНОСТІ

КОМПЕТЕНЦІЇ

•вимоги суспільства до під-готовки його громадян;

•якості набуті через прожи-ті ситуації, рефлексії та досвід;

•загальна здатність, засно-вана на знаннях, досвіді, цінностях, схильностях, які є синтезом навчання.

коло питань, у яких людина обізнана, має відповідні знання та досвід;

відповідний рівень знань, умінь, навичок, ставлень, які можна застосувати у сфері діяльності людини.

Професійні компетентності

Освітні компетентності

забезпечення освітнього середовище, яке сприяє благополуччю кожної дитини і формує її багатий духовний світ.

 

•вимоги до освітньої підготовки, знань, умінь, навичок,   досвіду діяльності учня щодо певного кола об’єктів реальності, які необхідні для здійснення особистісно й соціально значущої продуктивної діяльності.

ТРЬОХОРІВНЕВА ІЄРАРХІЯ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ 

1.Предметна компетенція – сукупність знань, умінь та характерних рис у межах змісту конкретного предмета, необхідних для виконання учнями певних дій з метою розв’язання навчальних проблем, задач, ситуацій.
2.Міжпредметна компетентність – здатність учня застосовувати щодо міжпредметного кола проблем знання, уміння, навички, способи діяльності та ставлення, які належать до певного кола навчальних предметів і освітніх галузей.
3.Ключова компетентність – спеціально структурований комплекс характеристик (якостей) особистості, що дає можливість їй ефективно діяти у різних сферах життєдіяльності і належить до загальногалузевого змісту освітніх стандартів.

СКЛАДНИКИ КОМПЕТЕНТНОСТІ:
знання, навички, здібності, стереотипи поведінки, зусилля.
КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ (за рекомендацією  Європейського Парламенту та Ради ЄС від 18.12.2006р.):
•ціннісно-смислові;   •загальнокультурні;  •пізнавальні;  •комунікативні; інформаційні; 
• моральні; •соціальні (життєві).

КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНЯ НУШ  (за Держстандартом БСО)
1.Вільне володіння державною мовою.
2.Здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами, що передбачає вміння.
3.Математична компетентність.
4.Компетентності у галузі природничих наук, техніки і технології.
5.Інноваційність.
6. Екологічна компетентрність.
7.Інформаційно-комунікаційна компетентність.
8.Навчання впродовж життя.
9.Громадянські та соціальні компетентності.
10.Культурна компетентність.


📚ВСЕ ПРО ЧИТАЦЬКІ КОМПЕТЕНЦІЇ   перейти    перейти  

• Закономірності формування читацької компетенції перейти
• Читацька компетенція - читацька грамотність перейти


📚Формування ключових компетентностей здобувачів освіти

та реалізація змістових наскрізних ліній

👉НАСКРІЗНІ ВМІННЯ, СПІЛЬНІ ДЛЯ ВСІХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ: ▪читати з розумінням; висловлювати власну думку усно і письмово; критично та системно мислити; виявляти ініціативність; здатність логічно обґрунтовувати позицію; конструктивно керувати емоціями; оцінювати ризики;  риймати рішення; розв’язувати проблеми.

👉Можливості мовно-літературних предметів у формуванні ключових компетентностей прописані в чинних навчальних програмах української мови, української літератури, зарубіжної літератури

👉З метою увиразнення ключових компетентностей у навчальні програми уведено поняття 4-х наскрізних змістових ліній; їх реалізація під час навчальних занять

🔰«Екологічна безпека і сталий розвиток» перейти

🔰«Громадянська відповідальність» перейти

🔰«Здоров’я і безпека» перейти

🔰«Підприємливість і фінансова грамотність» перейти

Червона книга України (рослини) перейти