КОМПЕТЕНТНОСТІ

   КОМПЕТЕНТНОСТІ. КОМПЕТЕНЦІЇ. ОСОБЛИВОСТІ. СКЛАДНИКИ.

 «Метою базової середньої освіти є розвиток природних здібностей, інтересів, обдаровань учнів, формування компетентностей, необхідних для їх соціалізації та громадянської активності, свідомого вибору подальшого життєвого шляху та самореалізації, продовження навчання на рівні профільної освіти або здобуття професії, виховання відповідального, шаноб-ливого ставлення до родини, суспільства, навколишнього природного середовища, національних та культурних цінностей українського народу» (Державному стандарті базової середньої освіти (2019 ))

КОМПЕТЕНТНОСТІ

КОМПЕТЕНЦІЇ

•вимоги суспільства до під-готовки його громадян;

•якості набуті через прожи-ті ситуації, рефлексії та досвід;

•загальна здатність, засно-вана на знаннях, досвіді, цінностях, схильностях, які є синтезом навчання.

коло питань, у яких людина обізнана, має відповідні знання та досвід;

відповідний рівень знань, умінь, навичок, ставлень, які можна застосувати у сфері діяльності людини.

Професійні компетентності

Освітні компетентності

забезпечення освітнього середовище, яке сприяє благополуччю кожної дитини і формує її багатий духовний світ.

 

•вимоги до освітньої підготовки, знань, умінь, навичок,   досвіду діяльності учня щодо певного кола об’єктів реальності, які необхідні для здійснення особистісно й соціально значущої продуктивної діяльності.

ТРЬОХОРІВНЕВА ІЄРАРХІЯ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ 

1.Предметна компетенція – сукупність знань, умінь та характерних рис у межах змісту конкретного предмета, необхідних для виконання учнями певних дій з метою розв’язання навчальних проблем, задач, ситуацій.
2.Міжпредметна компетентність – здатність учня застосовувати щодо міжпредметного кола проблем знання, уміння, навички, способи діяльності та ставлення, які належать до певного кола навчальних предметів і освітніх галузей.
3.Ключова компетентність – спеціально структурований комплекс характеристик (якостей) особистості, що дає можливість їй ефективно діяти у різних сферах життєдіяльності і належить до загальногалузевого змісту освітніх стандартів.

СКЛАДНИКИ КОМПЕТЕНТНОСТІ:
знання, навички, здібності, стереотипи поведінки, зусилля.
КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ (за рекомендацією  Європейського Парламенту та Ради ЄС від 18.12.2006р.):
•ціннісно-смислові;   •загальнокультурні;  •пізнавальні;  •комунікативні; інформаційні; 
• моральні; •соціальні (життєві).

КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНЯ НУШ  (за Держстандартом БСО)
1.Вільне володіння державною мовою.
2.Здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами, що передбачає вміння.
3.Математична компетентність.
4.Компетентності у галузі природничих наук, техніки і технології.
5.Інноваційність.
6. Екологічна компетентрність.
7.Інформаційно-комунікаційна компетентність.
8.Навчання впродовж життя.
9.Громадянські та соціальні компетентності.
10.Культурна компетентність.


📚ВСЕ ПРО ЧИТАЦЬКІ КОМПЕТЕНЦІЇ   перейти    перейти  

• Закономірності формування читацької компетенції перейти
• Читацька компетенція - читацька грамотність перейти


📚Формування ключових компетентностей здобувачів освіти

та реалізація змістових наскрізних ліній

👉НАСКРІЗНІ ВМІННЯ, СПІЛЬНІ ДЛЯ ВСІХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ: ▪читати з розумінням; висловлювати власну думку усно і письмово; критично та системно мислити; виявляти ініціативність; здатність логічно обґрунтовувати позицію; конструктивно керувати емоціями; оцінювати ризики;  риймати рішення; розв’язувати проблеми.

👉Можливості мовно-літературних предметів у формуванні ключових компетентностей прописані в чинних навчальних програмах української мови, української літератури, зарубіжної літератури

👉З метою увиразнення ключових компетентностей у навчальні програми уведено поняття 4-х наскрізних змістових ліній; їх реалізація під час навчальних занять

🔰«Екологічна безпека і сталий розвиток» перейти

🔰«Громадянська відповідальність» перейти

🔰«Здоров’я і безпека» перейти

🔰«Підприємливість і фінансова грамотність» перейти

Червона книга України (рослини) перейти