👉 «Про освіту» Закон України Прийняття від 05.09.2017. Набрання
чинності 28.09.2017 [Електронний ресурс] – Режим доступу:
https://osvita.ua/legislation/law/2231/
👉 «Про повну загальну середню освіту» Закон України 16 січня 2020 р
[Електронний ресурс] – Режим доступу: https://osvita.ua/legislation/law/2232/
👉Державний стандарт базової середньої освіти. Постанова КМУ No 898
від 30.09.2020 р. [Електронний ресурс] – Режим доступу:
https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/76886/
👉Типова освітня програма для 5-9 класів закладів загальної середньої
освіти Наказ МОН від 19.02.2021 р. No 235[Електронний ресурс] – Режим
доступу: https://imzo.gov.ua/2021/02/22/nakaz-mon-vid-19-02-2021-235-pro-
zatverdzhennia-typovoi-osvitn-oi-prohramy-dlia-5-9-klasiv-zakladiv-zahal-noi-
seredn-oi-osvity/
👉Модельні навчальні програми для 5-9 класів нової української школи.
[Електронний ресурс] – Режим доступу: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-
serednya-osvita/navchalni-programi/modelni-navchalni-programi-dlya-5-9-klasiv-
novoyi-ukrayinskoyi-shkoli-zaprovadzhuyutsya-poetapno-z-2022-roku?fbclid=IwAR0Su0XZPqxv3Rp0dsyWvSEg3V7nV5NoRkq8qpUgeJD636tTF
RtDHre69Hg
👉Новий освітній стандарт для 5-9 класів – що це за документ і що він
змінює [Електронний ресурс] – Режим доступу:
https://nus.org.ua/questions/novyj-osvitnij-standart-dlya-5-9-klasiv-shho-tse-za-
dokument-i-shho-vin-zminyuye/
👉Навчальна програма не має копіювати модельну: що спільного й
різного в цих програмах [Електронний ресурс] – Режим доступу:
https://nus.org.ua/articles/navchalna-programa-ne-maye-kopiyuvaty-modelnu-
shho-spilnogo-j-riznogo-v-tsyh-programah/
🍀Чеклист Учителя української мовно-літературної галузі НУШ перейти
👉Котусенко О. Ю., Михайловська Н. А., Гнаткович Т. Д. Оцінювання
навчальних досягнень учнів 5–9 (10–11 класів з української мови та
літератури: Методичні рекомендації. – Ужгород: Ґражда, 2018. – 96 с.
👉Професійний стандарт "Вчитель закладу середньої загальної освіти"/Наказ МОНУ №1225 від 29.08.2024р. перейти
👉Про організацію 2024-2025 навчального року в закладах загальної середньої освіти/Лист МОНУ №1/15281-24 від 23.08.2024 перейти
👉Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу та викладання навчальних предметів у закладах освіти Чернівецької області у 2024-2025 н.р. перейти
👉Про затвердження Порядку надання професійної підтримки та допомоги педагогічним працівникам (здійснення супервізії) /Наказ МОНУ №855 від.14.06.2024 перейти
👉Про затвердження Порядку умов та здобуття загальної середньої освіти в комунальних закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні/Наказ МОНУ №1112 від 07.08.2024 перейти
👉Положення ІППОЧО про обласні спільноти освітян Чернівецької області (Протокол №1 від 28.03. 2024 р.)перейти
👉Наказ МОНУ №1093 від 02.08.2024 "Про затвердження рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання". Критерії оцінювання здобувачів освіти. Свідоцтво досягненьперейти
👉Лист МОН No 1/9-651 від 29.10.21 року Про обсяг і характер домашніх завдань учнів загальноосвітніх навчальних закладівперейти
👉Каталог рекомендованих джерел за компетентностями та напрямами підвищення кваліфікації перейти
👉Внесено зміни до Положення про Міжнародний конкурс з української мови імені Петра Яцикаперейти
📌Положення про електронний підручник (наказ МОНУ від 02.05.2018р. №440 перейти
📌ПОЛОЖЕННЯ про атестацію педагогічних працівників перейти 📌Вимоги до виконання письмових робіт учнів загальноосвітніх навчальних закладів і перевірки зошитів з української мови й літератури та зарубіжної літератури у 5-11 класах. Лист МОН від 28.04.2006 №1/9-301 перейти 📌Інструкція з ведення класного журналу учнів 5-11(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів (наказ Міністерства освіти і науки України від 03.06.2008 №496) перейти 📌Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти (затверджені наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України 13 квітня 2011 р. № 329, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 11 травня 2011 р. за N 566/19304) (чинні для 8 – 11 класів) перейти 📌Орієнтовні вимоги оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 21.08. 2013 р. № 1222 із змінами, додаток 2 (чинні для 6 – 11 класів) перейти
✍️Закон України «Про освіту», 2017 рік. Із змінами перейти
✍️Закон України «Про повну загальну середню освіту», 2020 рік. Із змінами перейти
✍️Про затвердження Порядку проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти (наказ Міністерства освіти і науки України від 09.01.2019 № 17) перейти
✍️Інструкції з діловодства у закладах загальної середньої освіти (наказ Міністерства освіти і науки України від 25.06.2018 № 676) перейти
✍️Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти (наказ Міністерства охорони здоров’я від 25.09.2020 №2205 перейти
✍️Концепція реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року (Розпорядження Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 988-р) перейти
✍️Концепція національно-патріотичного виховання дітей і молоді (наказ Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 №641) перейти
✍️Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 №1392) перейти
✍️Державний стандарт базової середньої освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 898) перейти
✍️Професійний стандарт учителя перейти (наказ Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 23.12.2020 №2736-20) перейти
✍️Державний стандарт базової середньої освіти (постанова Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. №898) перейти
✍️Положення про сертифікацію педагогічних працівників (Постанова Кабінету Міністрів України від 27.12.2018 №1190, зі змінами від 24.12.2019 №1094) перейти
✍️Типове положення про атестацію педагогічних працівників перейти (наказ Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 № 930 із змінами від 08.08.2013 №1135) перейти
✍️Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників перейти (Постанова Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 №800, зі змінами від 27.12.2019. №1133) перейти
✍️Порядок переведення учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти до наступного класу (наказ Міністерства освіти і науки України 14.07.2015 № 762) перейти
✍️Порядок поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах (наказ Міністерства освіти і науки України від 20 лютого 2002 року N 128 зі змінами) перейти
✍️Інструкція з ведення класного журналу учнів 5-11(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів (наказ Міністерства освіти і науки України від 03.06.2008 №496) перейти
✍️Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти (наказ Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 №1222 зі змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства освіти і науки України №1009 від 19 серпня 2016 року) перейти
✍️Про затвердження Положення про золоту медаль «За високі досягнення у навчанні» та срібну медаль «За досягнення у навчанні» (наказ Міністерства освіти і науки України від 17.03.2015 №306, зі змінами від 07.02.2019 №152 та від 22.06.2020 №844) перейти
✍️Про затвердження Порядку проведення державної підсумкової атестації (наказ Міністерства освіти і науки України від 07.12.2018 № 1369, зі змінами від 18.02.2019 № 221, від 19.02.2020 № 246) перейти
✍️Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від № 957 від 15 вересня 2021 року) перейти
🎲2023-2024н.р.
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ІППОЧО
щодо організації освітнього процесу та викладання навчальних предметів у закладах освіти Чернівецької обл. : мовно-літературна галузь(с.86-97) перейти
🎲Перелік навчальної літератури, програм, курсів за вибором перейти
👉Створення хмарки слів(на tagul)перейти(на toony tool) перейти
👉Створення електронного посібника на BookCreator перейти або перейти
👉Імперсивні технології навчання перейти 👉ІНТЕРАКТИВНІ СЕРВІСИ ОНЛАЙН-ОПИТУВАННЯ (з’ясування рівня оволодіння учнями навчальної теми)https://kahoot.com/;https://www.mentimeter.com/;https://www.polleverywhere.com/.15 інноваційних методів навчання (з посібником) перейтиМіжнародна програма підвищення кваліфікації перейти 👉Сучасні освітні тренди: онлайн-ресурси опитуванняперейти 👉Засвоєння знань через дію в новій українській школі: діяльнісний підхід до навчання.Методична панорама. Чернівці. 15.12.2022р. перейти 👉STEM та STEАM-освіта на уроках української мови та літературиперейти👉STEM-освітаТези конференції.перейти
👉Chatmind.Створення ментальних карт за допомогою штучного інтелекту перейти
ЦИФРОВА ТВОРЧІСТЬ УЧНІВ
https://info.flipgrid.com/ - проста у використанні платформа для обміну відеороликами, яка дозволяє учням і викладачу записувати відеовідповіді від 15 до 90 секунд.
https://www.mindmeister.com/ - це онлайн додаток для складання карт понять, який дозволяє користувачам візуалізувати, ділитися і представляти свої думки;
👉З метою увиразнення ключових компетентностей у навчальні програми уведено поняття 4-х наскрізних змістових ліній: «Екологічна безпека і сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність». Мета наскрізних ліній – «сфокусувати» увагу й зусилля вчителів-предметників, класних керівників, зрештою, усього педагогічного колективу на досягненні життєво важливої для учня й суспільства мети, увиразнити ключові компетентності".
📌Реалізація наскрізних змістових ліній на уроках української мовиперейти
📌Посібник "Громадянська відповідальність. 80 вправ для формування громадянської та соціальної компетентностей під час вивчення різних шкільних предметів" перейти
На порталі Державної наукової установи "Інститут модернізації змісту освіти" розміщено електронну бібліотеку, це:
●електронні версії підручників для закладів загальної середньої освіти з 1-го до 11-го класу – з усіх предметів, різних видань з QR-кодами;
●двомовні словники, посібники серії «Шкільна бібліотека»;
●навчально-методичні матеріали для педагогічних працівників;
●навчальну літературу для роботи з учнями з особливими освітніи потребами.
❗Для пошуку підручника потрібно просканувати за допомогою смартфона QR-код та перейти за покликанням. Далі необхідно обрати клас, предмет і власне підручник.
*****
2021-2022 н.р.
ДПА ТА ЗНО-2022: ПРИЙНЯТО РІШЕННЯ ПРО ВІДМІНУ
24 березня 2022 року Верховною Радою України ухвалено законопроєкт №7132 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України в сфері освіти», відповідно до якого сьогоднішні 11-класники звільняються від державної підсумкової атестації та від наявності обов'язкових сертифікатів ЗНО для вступу у вузи України.
Основні зміни:
☑ у Законі України "Про повну загальну середню освіту" до п.3.розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» додано підпункт 14 такого змісту: "здобувачі освіти, які завершують здобуття повної загальної середньої освіти у 2021/2022 навчальному році, звільняються від проходження державної підсумкової атестації";
☑ у Законі України "Про фахову передвищу освіту" п.2 розділу XIV «Прикінцеві та перехідні положення» додано підпункт 21: "у 2022 році прийом на навчання до закладів фахової передвищої освіти здійснюється в особливому порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки";
☑ у закон "Про повну вищу освіту" до п.2 розділу XV «Прикінцеві та перехідні положення» додано підпункт 23: "у 2022 році прийом на навчання для здобуття ступеня молодшого бакалавра, бакалавра та магістра здійснюється в особливому порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки, без використання результатів зовнішнього незалежного оцінювання, єдиного вступного іспиту та єдиного фахового вступного випробування".
✍️Рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти.Наказ Міністерства освіти і науки України 01 квітня 2022 р. № 289 перейти
👆Сергій Шкарлет, міністр освіти і науки України, підкреслив, що заклади освіти мають докласти всіх зусиль, аби вступна кампанія пройшла на засадах доброчесності, а прагнення вступників були реалізовані на засадах максимальної прозорості. МОН спільно з Комітетом освіти, науки та інновацій ВРУ, освітянами, експертами та батьками розробляють остаточний механізм вступу в 2022 році.
👉Нагадаю, що наказом МОН від 28.02.2022 №232 від проходження державної підсумкової атестації звільнені здобувачі освіти, які завершують здобуття початкової та базової загальної середньої освіти, у 2021/2022 навчальному році'https://mon.gov.ua/ua/news/vru-prijnyato-rishennya-shodo-zno-ta-dpa-2022
************************
Освітні веб-ресурси для вчителів української мови та літератури
Компетентнісно орієнтований урок - шлях до набуття школярами життєвих компетентностей, формування у них творчої особистості
У посібнику проаналізовано структуру компетентнісного уроку, вимоги до підготовки та організації такого уроку. Проаналізовано етапи конструювання вчителем уроку з точки зору компетентнісного підходу.
розроблений експертами Академії цифрового розвитку на основі рамки професійних компетенцій для вчителів, розробленої експертами на виконання Наказу МОН України No 38 від 15.01. 2019 року.
Для учителів-філологів м.Чернівці Алла Ткач, консультант центру професійного розвитку педагогічних працівників Чернівецької міської ради, провела майстер-клас на тему «Використання віртуальної дошки Jamboard для формування мовно-літературних знань школярів (створення електронного посібника для учнів)». Девізом заходу було обрано слова Конфуція: «Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу, я пам’ятаю. Те, що я роблю, я розумію». перейти
Пленерний урок – це урок на відкритому повітрі, просто неба, на природі. На таких уроках учні на власні очі можуть побачити те, що вчать.
Назва такого типу уроків походить від практики
художників-пленеристів. Пленер (від франц. en plein air «на відкритому повітрі»)
– термін, що означає правдиву передачу кольору на картині в природних умовах,
за активної ролі сонячного світла і повітря.
Курс із підготовки
до ЗНО з української мови та літератури є й на платформі prometheus.
Його розбито на модулі та теми, кожна з яких містить блоки або підтеми, до яких
є відеолекції, презентації та конспекти. Онлайн-платформаbe smart орієнтована лише
на підготовку до ЗНО. Тут пропонують відеоуроки, тести, які затвердило
міністерство освіти та науки україни (далі мон — ред.), консультації від
учителів